Συγκεχυμένη εικόνα στη διεθνή αγορά για το τι
πραγματικά συμβαίνει στο λιανεμπόριο τροφίμων στην Ελλάδα και κατ’
επέκταση στην καταναλωτική συμπεριφορά δίνουν τα αποτελέσματα για τη
χρήση του 2011 που ανακοίνωσαν χθες οι δύο leaders του κλάδου.
Από τη μία έχουμε τον βελγικό όμιλο Delhaize να ανακοινώνει ότι ο επενδυτικός του βραχίονας στη χώρα, η ΑΒ Βασιλόπουλος, έχει αυξήσει το μερίδιό του, το οποίο προσεγγίζει το 20%.
Από την άλλη, τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε ο γαλλικός όμιλος Carrefour, για τον δικό του επενδυτικό βραχίονα στην Ελλάδα, την Carrefour - Μαρινόπουλος, και η πορεία του την περασμένη χρονιά είναι εκ διαμέτρου αντίθετα.
Όπως ανέφερε ο CEO του γαλλικού ομίλου Lars Olofsson στους F.T. για την πορεία της εταιρείας στην Ελλάδα, η επιχείρηση διολίσθησε σε ζημίες και οι πωλήσεις εκτός τροφίμων μειώθηκαν 25% σε σχέση με το 2010.
Το ενδιαφέρον πάντως στις δηλώσεις του απερχόμενου CEO της Carrefour είναι ότι απέκλεισε την έξοδο από την Ελλάδα, εκφράζοντας τη βεβαιότητα ότι η εταιρεία θα βγει πιο δυνατή. Των χθεσινών δηλώσεων Olofsson για την παρουσία του ομίλου στη χώρα είχαν ήδη προηγηθεί ανάλογες δηλώσεις από ανώτατα στελέχη του στις αρχές Δεκεμβρίου - είχαν φιλοξενηθεί σε σχετικό θέμα στο Euro2day.
πηγή: euro2day.gr
Από τη μία έχουμε τον βελγικό όμιλο Delhaize να ανακοινώνει ότι ο επενδυτικός του βραχίονας στη χώρα, η ΑΒ Βασιλόπουλος, έχει αυξήσει το μερίδιό του, το οποίο προσεγγίζει το 20%.
Από την άλλη, τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε ο γαλλικός όμιλος Carrefour, για τον δικό του επενδυτικό βραχίονα στην Ελλάδα, την Carrefour - Μαρινόπουλος, και η πορεία του την περασμένη χρονιά είναι εκ διαμέτρου αντίθετα.
Όπως ανέφερε ο CEO του γαλλικού ομίλου Lars Olofsson στους F.T. για την πορεία της εταιρείας στην Ελλάδα, η επιχείρηση διολίσθησε σε ζημίες και οι πωλήσεις εκτός τροφίμων μειώθηκαν 25% σε σχέση με το 2010.
Το ενδιαφέρον πάντως στις δηλώσεις του απερχόμενου CEO της Carrefour είναι ότι απέκλεισε την έξοδο από την Ελλάδα, εκφράζοντας τη βεβαιότητα ότι η εταιρεία θα βγει πιο δυνατή. Των χθεσινών δηλώσεων Olofsson για την παρουσία του ομίλου στη χώρα είχαν ήδη προηγηθεί ανάλογες δηλώσεις από ανώτατα στελέχη του στις αρχές Δεκεμβρίου - είχαν φιλοξενηθεί σε σχετικό θέμα στο Euro2day.
Τι έδειξαν τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν χθες
Την ώρα λοιπόν όπου η Carrefour πέρυσι δεχόταν ισχυρές πιέσεις στην εσωτερική αγορά, η Delhaize συνέχιζε να ενισχύει τα μερίδιά της. Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του ομίλου, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Delhaize Pierre-Olivier Beckers έκανε μια έμμεση αναφορά και στην ελληνική αγορά, η οποία συμπεριλαμβάνεται στα μεγέθη της νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Συγκεκριμένα, σημείωσε ότι «με τη στρατηγική εξαγορά της Maxi, ο όμιλος έχει πλέον μια ισχυρή πλατφόρμα στη νοτιοανατολική Ευρώπη, όπου έχουμε την πρόθεση να αξιοποιήσουμε πλήρως τις δυνατότητές μας, σε όλη την περιοχή, για να έχουμε λειτουργικά οφέλη και κερδοφόρα ανάπτυξη».
Σημειώνεται ότι τα έσοδα στη ΝΑ. Ευρώπη και στην Ασία (περιοχές τις οποίες διερευνά μαζί ο βελγικός όμιλος) ενισχύθηκαν πέρυσι κατά 32% στα 2,5 δισ. ευρώ, κυρίως όμως λόγω της εξαγοράς της Delta Maxi και σε μικρότερο βαθμό ως αποτέλεσμα της αύξησης των εσόδων στην Ελλάδα.
Ειδικότερα, και σε ό,τι αφορά την ελληνική αγορά, η ΑΒ Βασιλόπουλος κατάφερε να ενισχύσει το ποσοστό της σε μια αγορά η οποία, όπως σημειώνει η διοίκηση της Delhaize, ήταν πτωτική.
Αποτέλεσμα το μερίδιο της ΑΒ Βασιλόπουλος να αυξηθεί κατά 120 μονάδες βάσης, στο 19,3% (πηγή AC Nielsen).
Εκτός όμως από την αύξηση του μεριδίου, αύξηση 25 μονάδων βάσης, στο 20,5% (+46 μονάδες βάσης εκτός της Maxi), κατέγραψαν και τα γενικά και διοικητικά έξοδα επί των πωλήσεων, ως αποτέλεσμα των υψηλότερων φόρων στην Ελλάδα, απόρροια των μέτρων λιτότητας και του υψηλότερου κόστους του προσωπικού και των ενοικίων λόγω του ανοίγματος νέων καταστημάτων.
Εν τω μεταξύ, το επενδυτικό πλάνο του ομίλου για τη φετινή χρονιά ανέρχεται στα 100 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει τη λειτουργία αρκετών νέων σημείων πώλησης, την ανάπτυξη των πληροφορικών συστημάτων της εταιρείας, επιθετική πολιτική τιμών και περαιτέρω ανάπτυξη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Το φετινό βαρύ επενδυτικό πρόγραμμα για τον όμιλο έρχεται σε συνέχεια ενός εξίσου σημαντικού επενδυτικού προγράμματος που υλοποίησε την περασμένη χρονιά.
Συγκεκριμένα, πέρυσι ο όμιλος ΑΒ Βασιλόπουλoς ολοκλήρωσε το επενδυτικό του πρόγραμμα με τα εγκαίνια 36 νέων καταστημάτων, εκ των οποίων 27 νέα εταιρικά καταστήματα και 9 συνεργατών (franchise) σε όλη την Ελλάδα.
Σε ό,τι αφορά την Carrefour, όπως σημείωσε και ο CEO του γαλλικού ομίλου Lars Olofsson, η εταιρεία διολίσθησε στην Ελλάδα σε ζημίες, με τις πωλήσεις εκτός τροφίμων να μειώνονται 25% σε σχέση με το 2010. Συγκεκριμένα, και όπως είχε ανακοινώσει ο γαλλικός όμιλος στις αρχές Ιανουαρίου, η πτώση στις πωλήσεις στο τέταρτο τρίμηνο άγγιξε το 10,5%, με αποτέλεσμα σε απόλυτο αριθμό αυτές να υποχωρήσουν στα 626 εκατ. ευρώ, ενώ το τρίτο τρίμηνο του έτους είχαν διαμορφωθεί στα 610 εκατ. ευρώ. Στις like for like πωλήσεις η πτώση άγγιξε το 9,5%.
Ανάλογη εικόνα και σε επίπεδο ετήσιων αποτελεσμάτων, όπου ο τζίρος διαμορφώθηκε στα 2,497 δισ. ευρώ, καταγράφοντας μείωση 8,1% και 8,3% στις like for like πωλήσεις.
Σύμφωνα πάντως με κύκλους της εταιρείας, στην τρέχουσα χρήση θα αποτυπωθούν τα οφέλη από τη μετατροπή των καταστημάτων Dia σε Carrefour-Μαρινόπουλος. Αναφορικά με την πορεία των μεγεθών, οι ίδιοι αναφέρουν ότι παρά την πτώση που καταγράφηκε σημειώθηκε θετική στροφή σε συγκεκριμένες κατηγορίες, όπως αύξηση 2,7% των πελατών σε όλα τα εμπορικά μοντέλα και των πωλήσεων στην κατηγορία τρόφιμα σε ποσοστό 2,5% συγκριτικά με το τέταρτο τρίμηνο του 2010.
Την ώρα λοιπόν όπου η Carrefour πέρυσι δεχόταν ισχυρές πιέσεις στην εσωτερική αγορά, η Delhaize συνέχιζε να ενισχύει τα μερίδιά της. Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του ομίλου, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Delhaize Pierre-Olivier Beckers έκανε μια έμμεση αναφορά και στην ελληνική αγορά, η οποία συμπεριλαμβάνεται στα μεγέθη της νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Συγκεκριμένα, σημείωσε ότι «με τη στρατηγική εξαγορά της Maxi, ο όμιλος έχει πλέον μια ισχυρή πλατφόρμα στη νοτιοανατολική Ευρώπη, όπου έχουμε την πρόθεση να αξιοποιήσουμε πλήρως τις δυνατότητές μας, σε όλη την περιοχή, για να έχουμε λειτουργικά οφέλη και κερδοφόρα ανάπτυξη».
Σημειώνεται ότι τα έσοδα στη ΝΑ. Ευρώπη και στην Ασία (περιοχές τις οποίες διερευνά μαζί ο βελγικός όμιλος) ενισχύθηκαν πέρυσι κατά 32% στα 2,5 δισ. ευρώ, κυρίως όμως λόγω της εξαγοράς της Delta Maxi και σε μικρότερο βαθμό ως αποτέλεσμα της αύξησης των εσόδων στην Ελλάδα.
Ειδικότερα, και σε ό,τι αφορά την ελληνική αγορά, η ΑΒ Βασιλόπουλος κατάφερε να ενισχύσει το ποσοστό της σε μια αγορά η οποία, όπως σημειώνει η διοίκηση της Delhaize, ήταν πτωτική.
Αποτέλεσμα το μερίδιο της ΑΒ Βασιλόπουλος να αυξηθεί κατά 120 μονάδες βάσης, στο 19,3% (πηγή AC Nielsen).
Εκτός όμως από την αύξηση του μεριδίου, αύξηση 25 μονάδων βάσης, στο 20,5% (+46 μονάδες βάσης εκτός της Maxi), κατέγραψαν και τα γενικά και διοικητικά έξοδα επί των πωλήσεων, ως αποτέλεσμα των υψηλότερων φόρων στην Ελλάδα, απόρροια των μέτρων λιτότητας και του υψηλότερου κόστους του προσωπικού και των ενοικίων λόγω του ανοίγματος νέων καταστημάτων.
Εν τω μεταξύ, το επενδυτικό πλάνο του ομίλου για τη φετινή χρονιά ανέρχεται στα 100 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει τη λειτουργία αρκετών νέων σημείων πώλησης, την ανάπτυξη των πληροφορικών συστημάτων της εταιρείας, επιθετική πολιτική τιμών και περαιτέρω ανάπτυξη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Το φετινό βαρύ επενδυτικό πρόγραμμα για τον όμιλο έρχεται σε συνέχεια ενός εξίσου σημαντικού επενδυτικού προγράμματος που υλοποίησε την περασμένη χρονιά.
Συγκεκριμένα, πέρυσι ο όμιλος ΑΒ Βασιλόπουλoς ολοκλήρωσε το επενδυτικό του πρόγραμμα με τα εγκαίνια 36 νέων καταστημάτων, εκ των οποίων 27 νέα εταιρικά καταστήματα και 9 συνεργατών (franchise) σε όλη την Ελλάδα.
Σε ό,τι αφορά την Carrefour, όπως σημείωσε και ο CEO του γαλλικού ομίλου Lars Olofsson, η εταιρεία διολίσθησε στην Ελλάδα σε ζημίες, με τις πωλήσεις εκτός τροφίμων να μειώνονται 25% σε σχέση με το 2010. Συγκεκριμένα, και όπως είχε ανακοινώσει ο γαλλικός όμιλος στις αρχές Ιανουαρίου, η πτώση στις πωλήσεις στο τέταρτο τρίμηνο άγγιξε το 10,5%, με αποτέλεσμα σε απόλυτο αριθμό αυτές να υποχωρήσουν στα 626 εκατ. ευρώ, ενώ το τρίτο τρίμηνο του έτους είχαν διαμορφωθεί στα 610 εκατ. ευρώ. Στις like for like πωλήσεις η πτώση άγγιξε το 9,5%.
Ανάλογη εικόνα και σε επίπεδο ετήσιων αποτελεσμάτων, όπου ο τζίρος διαμορφώθηκε στα 2,497 δισ. ευρώ, καταγράφοντας μείωση 8,1% και 8,3% στις like for like πωλήσεις.
Σύμφωνα πάντως με κύκλους της εταιρείας, στην τρέχουσα χρήση θα αποτυπωθούν τα οφέλη από τη μετατροπή των καταστημάτων Dia σε Carrefour-Μαρινόπουλος. Αναφορικά με την πορεία των μεγεθών, οι ίδιοι αναφέρουν ότι παρά την πτώση που καταγράφηκε σημειώθηκε θετική στροφή σε συγκεκριμένες κατηγορίες, όπως αύξηση 2,7% των πελατών σε όλα τα εμπορικά μοντέλα και των πωλήσεων στην κατηγορία τρόφιμα σε ποσοστό 2,5% συγκριτικά με το τέταρτο τρίμηνο του 2010.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου