Αθήνα: «επιμένων ελληνικά» επιστρέφει, με νέο όνομα αλλά σταθερή την επιμονή του, εν μέσω καλοκαιριού. Λιγότερο από ένα μήνα πριν η οργάνωση «Κίνημα πολιτών - Καταναλώνουμε ότι παράγουμε» (www.protimoellinika.gr), προσέγγισε μεγάλες αθηναϊκές αλλά και περιφερειακές αλυσίδες σουπερμάρκετ και άλλες εταιρίες, με στόχο να τοποθετήσουν αφίσες και να τυπώσουν στις πλαστικές σακούλες τους το σύνθημα της καμπάνιας «ντύνομαι, τρώω, κάνω τουρισμό ελληνικά».
Και φαίνεται πως ήδη έχουν καταφέρει πολλά. «Ως τώρα η ανταπόκριση του κόσμου φαίνεται κάτι παραπάνω από ενθαρρυντική.
Ούτε κι εμείς περιμέναμε την επιτυχία του εγχειρήματος», λέει ο πρώην δήμαρχος Αθηναίων κ. Δημήτρης Μπέης, πρόεδρος της καταναλωτικής οργάνωσης, που εμπνεύστηκε και εισήγαγε το σύνθημα.
«Πέρα από τις εταιρίες και τους δήμους που ενδιαφέρονται να κάνουν κάτι για να τονώσουν την ελληνική αγορά, πιο σημαντική είναι η ανταπόκριση του κόσμου», λέει η κυρία Γιάννα Καρανδινάκη, μέλος της οργάνωσης.
«Ειδικά άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, που έχουν και περισσότερο διαθέσιμο χρόνο περνάνε πλέον αρκετό χρόνο ξεψαχνίζοντας τα ράφια των σουπερμάρκετ προκειμένου να βρουν τον μαγικό κωδικό 520, που υποδηλώνει την εγχώρια προέλευση του προϊόντος», σχολιάζει.
Επειδή, βέβαια, δεν έχουν όλοι διαθέσιμο χρόνο «στόχος μας είναι να πείσουμε τα σουπερμάρκετ και τις άλλες επιχειρήσεις να "αναβαθμίσουν" τις θέσεις των ελληνικών προϊόντων. Να τα ανεβάσουν στο πάνω ράφι, δηλαδή», λέει η κυρία Καρανδινάκη.
Στους επόμενους στόχους της οργάνωσης είναι η προώθηση ενός ελληνικού πρωινού από τους επιχειρηματίες του τουρισμού. «Είναι κρίμα τα ελληνικά ξενοδοχεία να πουλάνε "continental" και "english breakfast" όταν η Ελλάδα έχει τόσα προϊόντα ιδανικά για πρωινό, όπως φρούτα, λάδι και τυρί», λένε οι άνθρωποι του «protimoellinika», όπως είναι η διαδικτυακή τους ταυτότητα.
Στα τέλη Μαΐου η οργάνωση συμμετείχε στη «Γιορτή του Ελληνικού Διατροφικού Πολιτισμού», που έγινε στην πλατεία Κλαυθμώνος.
«Εκεί Έλληνες σεφ παρουσίασαν διάφορες προτάσεις για ένα ελληνικό πρωινό υγιεινό και ανταποδοτικό στην ελληνική οικονομία», σχολιάζει ο κ. Μπέης.
Καλά όλα αυτά, όμως ειδικά σε εποχές ανέχειας πως θα πείσεις τον καταναλωτή να επιλέξει το ελληνικό και όχι το εισαγόμενο τρόφιμο, όταν αυτό είναι κατά κανόνα ακριβότερο.
«Καταρχάς τα ελληνικά προϊόντα είναι συνήθως ποιοτικότερα. Βέβαια δεν αυτό το επιχείρημα δεν αρκεί. Στόχος μας είναι να πείσουμε τους καταναλωτές ότι αν αυξηθεί η κατανάλωση τους είναι πιθανόν να μειωθεί και η παραγωγή και συνεπώς οι τιμές» λέει η κυρία Καρανδινάκη.
«Και βέβαια προβάλλουμε το γεγονός ότι ελληνικά προϊόντα σημαίνουν θέσεις εργασίας», συμπληρώνει.
Ντυθείτε «ελληνικά»
Πέρα από τα ελληνικά τρόφιμα - που ούτως ή άλλως ακόμα και σε δύσκολες περιόδους συγκεντρώνουν τις προτιμήσεις του ελληνικού κοινού - στόχος της καμπάνιας του «καταναλώνουμε ότι παράγουμε» είναι να ενισχύσουν και τομείς όπως την ένδυση και τον τουρισμό.
«Προφανώς δεν αγνοούμε ότι η ελληνική βιοτεχνία ρούχων έχει σε μεγάλο βαθμό μεταναστεύει σε άλλες χώρες των Βαλκανίων», παρατηρεί η κυρία Καρανδινάκη.
Ωστόσο, όπως σπεύδει να προσθέσει ο κ. Μπέης, «η γενικότερη τάση του κόσμου να αποφεύγει τα επώνυμα και ακριβά ρούχα, ίσως αποτελέσει μια τελευταία ευκαιρία για όσους βιοτέχνες έχουν απομείνει».
Με ανάλογα επιχειρήματα και την ίδια επιμονή ο κ. Μπέης είχε προσπαθήσει την εποχή της θητείας του στο δημαρχιακό θώκο να μάθουν οι Αθηναίοι να βγαίνουν στα μπαλκόνια τους, πείθοντάς τους να τα γεμίσουν λουλούδια.
Από τότε έχουν περάσει πολλά χρόνια και τα άδεια μπαλκόνια είναι πια γεμάτα γλάστρες, έστω κι αν δεν τις φροντίζουν όλοι με την ίδια προσήλωση. Δεν είναι καθόλου απίθανο με τον ίδιο τρόπο να κατορθώσει να επιβάλλει και τον... κωδικό 520.
Από τότε έχουν περάσει πολλά χρόνια και τα άδεια μπαλκόνια είναι πια γεμάτα γλάστρες, έστω κι αν δεν τις φροντίζουν όλοι με την ίδια προσήλωση. Δεν είναι καθόλου απίθανο με τον ίδιο τρόπο να κατορθώσει να επιβάλλει και τον... κωδικό 520.
πηγη:tovima

Π Ρ Ο Σ Ο Χ Η – Π Ρ Ο Σ Ο Χ Η ! ! !
ΑπάντησηΔιαγραφήΔ Ι Α Δ Ω Σ Τ Ε Τ Ο ! ! !
Η επικρατούσα άποψη, ότι τα 3 πρώτα ψηφία στον γραμμωτό κώδικα των προϊόντων υποδηλώνουν τη χώρα παραγωγής τους, είναι ΑΝΑΛΗΘΗΣ. Τα πρώτα 2 ή 3 ψηφία του γραμμωτού κώδικα (Πρόθεμα Χώρας κατά GS1) προσδιορίζουν τον εθνικό φορέα της χώρας από τον οποίο, μεταξύ άλλων, εκδόθηκε η άδεια προκειμένου ένα προϊόν να φέρει στη συσκευασία του γραμμωτό κώδικα. (Ελλάδας: 520, 521) Μια επιχείρηση δεν υποχρεούται να προμηθευτεί την εν λόγω άδεια από τον φορέα της χώρας όπου εδρεύει ή δραστηριοποιείται (www.gs1uk.org/Pages/join-gs1uk.aspx). Δηλαδή, ΤΑ 3 ΠΡΩΤΑ ΨΗΦΙΑ ΣΤΟΝ ΓΡΑΜΜΩΤΟ ΚΩΔΙΚΑ ΕΝΟΣ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΔΕΝ ΥΠΟΔΗΛΩΝΟΥΝ ΤΗ ΧΩΡΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ. Δείτε τι λένε ο διεθνής οργανισμός που ορίζει τα περίφημα "3 πρώτα ψηφία" και το ελληνικό μέλος του:
http://helpdesk.gs1.org/ArticleDetails.aspx?Bar%20Codes&id=b39c6591-4c6c-4441-b83e-ed69a939da85
http://gs1greece.org/index.php/prosolbarcodes/prosolbarcodessupport/2010-02-21-22-52-14#s6
Τα ανθρακούχα αναψυκτικά της Coca-Cola 3Ε που παρασκευάζονται και συσκευάζονται στην Ελλάδα με άδεια της Coca-Cola έχουν Πρόθεμα Χώρας που παραπέμπει στο Ηνωμένο Βασίλειο και στον κοινό φορέα Βελγίου-Λουξεμβούργου (500 και 544). Οι χυμοί Amita, το νερό ΑΥΡΑ, που επίσης παράγονται στην Ελλάδα από την Coca-Cola 3Ε, έχουν Πρόθεμα Χώρας 520. Αυτό δεν συμβαίνει επειδή η Amita και το ΑΥΡΑ είναι καθαρά ελληνικά προϊόντα, με την έννοια ότι η εταιρεία δεν πληρώνει δικαιώματα σε τρίτους. Η σόδα TUBORG που παράγεται στην Ελλάδα από την Coca-Cola 3Ε με άδεια της TUBORG Δανίας έχει Πρόθεμα Χώρας 520.
Στα ράφια των Carrefour φιγουράρει –προτεινόμενο ως το πιο φθηνό στην ελληνική αγορά– γάλα εβαπορέ, στη συσκευασία του οποίου αναγράφεται: "ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΑΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ: Hochwald…". Ε, λοιπόν, τα πρώτα ψηφία στον γραμμωτό κώδικα αυτού του προϊόντος είναι τα "520".
Είναι, δηλαδή, ολοφάνερο ότι προϊόντα που δεν έχουν ούτε "πάνω" τους ούτε "γύρω" τους τίποτε ελληνικό, κυκλοφορούν με "κωδικό 520". Από την άλλη, προϊόντα αμιγώς ελληνικών επιχειρήσεων έχουν γραμμωτό κώδικα με Πρόθεμα Χώρας διάφορο του 520.
ΟΥΤΕ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ ΣΤΗ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ, ΠΟΥ ΜΑΣ "ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙ" ΟΤΙ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ, ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΟΛΛΑ ΟΥΣΙΩΔΗ. Πρόκειται για άλλη μια κουτοπονηριά. Κατά κανόνα, το μόνο ελληνικό που "εσωκλείουν" αυτά τα προϊόντα είναι η εκμετάλλευση του Έλληνα παραγωγού και των εργαζόμενων στην επιχείρησή του και η εκμετάλλευση των αγαθών της ελληνικής γης προς όφελος κυριότατα των πολυεθνικών.
Εάν, λοιπόν, επιθυμούμε να κάνουμε κάτι πραγματικά ευεργετικό για την πατρίδα μας, αρκεί ν’ αφιερώνουμε λίγα δευτερόλεπτα παραπάνω για τις αγορές μας. Είναι λάθος να αρκούμαστε στους κωδικούς "520" / "521" και στην "ελληνική σημαία". ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΟΥ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗ ΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ. Επιβάλλεται ο έλεγχος των "δικαιούχων" των χρημάτων που ξοδεύουμε.